طبس – سرپرستي يزدفردا: جلسه پرسش و پاسخ با حضور ائمه جمعه شهرستان، فرماندار طبس، شوراهای شهرو شهرستان ،بخشدار مرکزی و معاون فرماندار طبس ساعت ۱۹ روز يكشنبه 10مهرماه1390 در مسجد جامع كبیر طبس و با حضور حدود ۲۰۰۰ نفری مردم شهرستان برگزار شد.
گزارش يزدفردا از طبس حاكي است: "حجه الاسلام والمسلمين مهاجریان" امام جمعه شهرستان طبس بااشاره به سابقه دیرینه مراودات اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي بین مردم شهرستانهای طبس و بشرویه به پيگيريهاي مجدانه خويش بر استقلال حوزه انتخابيه نكاتي را يادآورشد.
امام جمعه طبس تآكيدكرد: مردم طبس وبشرويه از اقدام کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بخاطر تخصیص یک نماینده مستقل به این دو شهرستان ، تقدیر و تشکر نمودند و آنرا از آرزوهای دیرینه مردم دانستنه که در صورت رای آوردن در صحن علنی مجلس ،احقاق حق مردم صورت پذیرفته است .
ایشان با اشاره به مكاتبات مسئولان استان يزد مبني بر عدم تخصيص نماينده مستقل به شهرستان طبس در استان يزدبا وزارت كشور و مقامات ذيربط و نيز امتناع يزد از اختصاص امتياز فرمانداري ويژه به شهرستان طبس، فرمانداری ویژه و نماینده مستقل را زمینه ساز یک جهش بزرگ در شهرستان طبس دانسته که میتواند در جهت خدمت به مردم و رفع محرومیت شهرستان باشد.
حجت الاسلام والمسلمين مهاجريان در ادامه افزود: در 10 سال گذشته غير از همان اعتبارات مربوط به شهرستان، متاسفانه هيچ اعتباري به اين منطقه نيامد وهيچكدام از وعده هاي مديران استان يزد در قبال الحاق طبس به اين استان،عملي نشد.
"سيدغلامرضا برکاتی" رییس شورای اسلامي شهرستان طبس، با ارائه مدارک و اسناد معتبر از جمع حاضر خواست تا مسئله انتزاع طبس از استان يزد را بطور احساسي مرور نكنند و بر واقعيات موجود قضاوت كنند.
اين عضوشوراي شهر طبس گفت: مسئولین سیاسی استانداری یزد به هیچ وجه حاضر به تخصیص یک نماینده مستقل به شهرستان طبس به تنهایی یا با شهرستان بهاباد نبودند و همين امر باعث شد تا اختصاص نماينده مستقل كه خواست حداكثري مردم مي باشد را از كانالهاي ديگر پيگيري كنيم.
وي خاطرنشان كرد: برای پیشرفت طبس و منطقه نباید احساسی وارد عمل شد بلکه باید عاقلانه اندیشید و از سیاسی بازی دوری جست چرا که منافع مردم ربطی به مسائل جانبی ندارد.
بركاتي، از اعطای فرمانداری ویژه و تخصیص حوزه مستقل نمایندگی به مرکزیت شهر طبس ابراز خشنودی نموده و آنرا برای طبس امری ضروری دانسته و ابراز داشت: در صورت تحقق هر دو خواسته فوق مهم نیست در چه استانی باشیم، چرا که فاکتور های پیشرفت منطقه را در دست داریم.
"عزيز بهزادي" فرماندارطبس ، ضمن تشکر از تمامی شرکت کنندگان حاضر در جلسه ، علاقه به پیشرفت طبس در طرفداران هر دو گروه فعلی الحاق و انتزاع اين شهرستان را ستوده و از حاضران در جلسه خواست که حرمت امام جمعه محترم و میهمانان عزیز و از همه مهمتر مسجد جامع را حفظ کرده و درمقام دفاع از ابهت نام بلندآوازه طبس بیان داشت: طبس بزودی عسلویه دوم ایران خواهد بود.
نماينده عالي دولت در طبس افزود: وجود بزرگترین معادن زغال سنگ خاورمیانه و نيز حدود ۱۷۰ معدن غیر اکتشاف شده و زیربناهای اساسی طبس مانند: راه آهن و فرودگاه و همچنین پل مواصلاتی ۷ استان از طریق شهرستان طبس را در کنار نیروی تحصیل کرده و متخصص و بومی و با لیاقت را از بهترین دلایل نامیدن طبس بعنوان منطقه دوم عسلویه ایران نامید.
وي با اشاره به اينكه، در طبس میتوان حدقل۱۰هزار شغل جدید تا سال آینده ایجاد کرد، گفت: آوردن سرمایه داران بزرگ ایران را به منطقه طبس را وظيفه خود ميدانم و با اطمینان از برنده شدن یک شرکت بزرگ سرمایه داری در مناقصه معادن طبس افزود: بعد از برگزاری مناقصه شرکت مذکور، نیاز به حداقل هزلر نیروی کار دارد.
فرماندارطبس ضمن تقدير از صبر و حوصله مردم متدين وصبور شهرستان طبس گفت: استقلال حوزه انتخابيه كه انشالله بزودي در صحن علني به رأي نمايندگان محترم مجلس گذاشته مي شود و نيز استقرار فرمانداري ويژه را لطف دولتمردان و مجلسيون خواند.

توضیح یزدفردا :براساس گزارش خبرنگار ما از طبس :مخالفین انتزاع طبس از یزد نیز در این جلسه حضور داشتند که بعضا با شعار های خود سخنان سخنرانان جلسه را قطع کرده و اعتراض خود را اعلام می نمودند که با سعه صدر مسئولین و مردم مراسم بدون تشنج پایان یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا